mandag 26. april 2010

Oppgave 7: Sms-meldinger

Meldinger:
Ka kl e kampen? (Når er kampen?)
Ka du holde på me? (Hva du holder på med?)
Mn d e flott d. (Men det er flott det)
Hente dg t vanli ti (Henter deg til vantlig tid)
Kjøre du imårå? (Kjører du i morgen)
Ble me på kino? ( Blir du med på kino?)
Sjer? (Skjer?)
Mn me snakkes ( Men vi snakkes)

Forkortninger:
Brb (Be Right Back, snart tilbake)
K (oki)
D (det)
Mn (men)
E (er)
Dg (deg)
T (til)

Hva jeg kom fram til:
Her ser du mange meldinger og mange av forkortningene jeg bruker.
Med meldingene mine kom jeg fram til at jeg prøver og forkorte så mye som mulig og finner på nye forkortninger hele tiden sånn at det blir mindre og skrive.
Dette tror jeg de fleste gjør, noen ganger kan d være ganske stressende og skrive meldinger og da hjelper disse forkortningene oss veldig mye.